Santa Comba alberga un belén medieval del siglo XIV plasmado en piedra, uno de los más antiguos de toda Galicia. Se trata de una escultura de granito que procede de una casa hidalga de Ventosa y que ahora se encuentra situada en la biblioteca municipal, en la Casa da Cultura, «nunha zona pouco visible e incómoda», por lo que el estudioso Rafael Lema reclamó al Concello xalleiro que «se coloque nun lugar máis visible xa que se trata dun atractivo cultural de primeiro orde».
La propuesta de Lema, quien matiza que «na arte relixiosa de Galicia hai imaxes do necemento e da adoración dos Reis Magos de época medieval, aínda que con poucas referencias», asegura que «nas comarcas do Xallas, Bergatiños e Costa da Morte a imaxe máis antiga do nacemento de Cristo encóntrase na Casa da Cultura de Santa Comba».
Lema recuerda cómo en los años sesenta «un vello profesor do centro escolar» trasladó este dintel desde la casa de Ventosa junto a una serie de piezas de singular valor, como las aras galaico romanas de la entrada del centro.
Ahora son muchos los vecinos que, nucleados en el portal de internet http://www.anosacosta.com/, piden que esta escultura sea colocada «nun ligar máis axeitado á súa importancia». Tanto el alcalde, el independiente Miguel Perez, como el portavoz municipal del Partido Popular (PP), Jacobo Amarelle, mostraron su predisposición a estudiar este asunto y darle una solución «que estea de acordo coa importancia de este achádego tan pouco coñecido entre os propios veciños xalleiros».
@La Voz de Galicia